RON HACKER : a bluesman

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Venu de Californie, Ron Hacker s’est forgé un style, avec sa virtuosité à la "slide guitar" et sa voix rauque. Avec son "bottleneck" , petit tube de métal que le guitariste place sur un doigt de la main gauche, le son devient métallique spécifique au blues.

From California, Ron Hacker has forged a style with his virtuosity "slide guitar" and his hoarse voice. With its "bottleneck", a small metal tube guitarist spot on a finger of the left hand, metallic sound becomes specific blues.

"La première fois que j'ai eu le Blues, … je veux dire vraiment eu le Blues, c’était en 1956. Un ami et moi avons été attrapés en flagrant délit de pillage de parcmètres. J'avais onze ans – il en avait douze. Nous sommes allés directement en maison de correction !
Les éducateurs de ce centre pour délinquants juvéniles étaient tous de jeunes Afro-américains d’une vingtaine d’années ; et ils nous ont fait partager leur musique, comme les adolescents le font entre eux.
En '56 ce qu’ils écoutaient était "Elmore James", "Howlin' Wolf", "Muddy Waters", "B.B. King", "Jimmy Reed". Je suis tombé amoureux de leur musique, et dès lors cela a fait partie intégrante de ma vie.
Par la suite, ayant mûri, j’ai essayé de me concentrer plus à jouer le Blues qu'à le vivre et le subir."

"The first time I got the blues, I mean really got the blues, was in 1956. A friend and I got caught breaking into parking meters. I was eleven - he was twelve. Off we went to the juvenile center. The counselors in the center were young Afro-Americans in their twenties and they loved their music, like young dudes do. In '56 their music was Elmore James, Howlin' Wolf, Muddy Waters, B.B. King, Jimmy Reed. I fell in love with the music and it's been a part of my life since then. As I've gotten older I've tried to concentrate more on playing the Blues than living them."

En savoir plus; en entendre plus:

Learn more, hear more:
http://www.ronhacker.com/ronhacker.com/Welcome.html

1 commentaire:

Anonyme a dit…

Thanks for ones marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you're a great author.I will be sure to bookmark your blog
and will come back very soon. I want to encourage you to definitely continue your great job,
have a nice evening!

Also visit my site ... panic attack